ΦόρουμΦόρουμ  ΗμερολόγιοΗμερολόγιο  Συχνές ΕρωτήσειςΣυχνές Ερωτήσεις  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  

Μοιραστείτε | 
 

 27ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Γιάννης Αθανασίου

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1609
Ημερομηνία εγγραφής : 01/03/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: 27ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell    Τετ 1 Ιουν 2011 - 13:32

Η Ελλάδα σπάει τα ρεκόρ της οικονομίας καυσίμου!

Εντυπωσιακά τα αποτελέσματα των 3 ελληνικών ομάδων στο
Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell!

Αθήνα, 31 Μαΐου 2011 – Με μεγάλη επιτυχία, ιδιαίτερα για τις τρεις ελληνικές ομάδες, ολοκληρώθηκε ο 27ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell στην πίστα Eurospeedway, στο Lausitz της Γερμανίας στις 26-28 Μαΐου.

Συγκεκριμένα:

 Το Πολυτεχνείο Κρήτης επέστρεψε με ένα ακόμη τρόπαιο, το βραβείο στον Διαγωνισμό Ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award). Η ομάδα συμμετείχε για τέταρτη χρονιά στη μεγάλη κατηγορία Urban Concept, φέτος με το εξελιγμένο όχημα πόλης ΕR11 το οποίο διαθέτει κυψέλες καύσιμου υδρογόνου και κινείται με ηλεκτρικό κινητήρα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Στο νέο όχημα προστέθηκαν αρκετά νέα συστήματα που έφεραν τη διάκριση στην ομάδα, αφού στόχο είχαν τόσο την ασφάλεια, όσο και την συνεχή ενημέρωση του οδηγού και την καταγραφή δεδομένων στην διάρκεια του αγώνα. Η επιτυχία αυτή έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς βρέθηκαν στην πρώτη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, επίτευγμα που επιτυγχάνεται σπάνια από μία ομάδα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Μάλιστα, η κριτική επιτροπή τόσο από το βάθρο της απονομής όσο και στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού τόνισε την αξία της ελληνικής συμμετοχής, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν τόσο από την οργάνωση του χώρου εργασίας της ομάδας όσο και από το όχημα, αφού ξεπερνούσαν όλες τις προσδοκίες σχετικά με τα επίπεδα ασφάλειας. Χρησιμοποίησαν τις εμπειρίες της προηγούμενης χρονιάς αναπτύσσοντας και υλοποιώντας μια μοναδική ιδέα ενός συστήματος προειδοποίησης πεζών, δικυκλιστών και ατόμων με ειδικές ανάγκες....» (http://www.shell.com/home/content/ecomarathon/europe/2011_lausitz/winners/off_track_awards/adac_safety_award.html).

Επίσης, από την πρώτη μέρα του διαγωνισμού, η ομάδα πέτυχε επίδοση 45 Km/KWh που αντιστοιχεί σε περίπου 430 Km/lt. Βελτίωσε έτσι την περυσινή επίδοσή της και κατατάχθηκε τελικά στην 8η θέση της κατηγορίας της, αφού στο όχημα ER11 έγιναν σημαντικές βελτιώσεις και σε άλλους τομείς, ώστε να αποκτήσει καλύτερη ποιότητα κύλισης και να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΤΤ, ΑΝΕΚ LINES, Aegean Airlines, Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων, ΚΤΕΟ Κρήτης, Simple City, Μιχαηλάκης Sport και χορηγοί επικοινωνίας οι: in.gr και restore

 Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εκπροσωπούμενο από την ομάδα Προμηθέας της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών(ΗΜΜΥ) κατάφερε να διανύσει 360 km/kwh που ισοδυναμεί με το εντυπωσιακό 3.492 km/lt με το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα Πυρφόρος στην κατηγορία Plug-in Prototype. Η ομάδα συμμετείχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ η επίδοση αυτή τους χάρισε την 7η θέση στην κατηγορία τους και το φυσικά το πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η φετινή τους προσπάθεια ενσωμάτωσε την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί εξ’ ολοκλήρου στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών της σχολής, καθώς και την αποκτηθείσα εμπειρία των προηγουμένων δύο ετών σε ένα βελτιωμένο τρίτροχο όχημα τροφοδοτούμενο από μπαταρίες υψηλής απόδοσης.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: LaskarisMotors, Ginis ταξίδια και Aegean Airlines.

• Τέλος, το 2ο ΕΠ.ΑΛ/Σ.Ε.Κ. Αιγάλεω, που συμμετείχε για πρώτη φορά το 2004, διαγωνίστηκε και φέτος με το όχημα Ίρις το οποίο αξιοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη στην κατηγορία Prototype και κατάφερε να διανύσει 434 km/lt
καταλαμβάνοντας την 38η θέση στην κατάταξη της κατηγορίας της.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Η ομάδα δήλωσε ότι η φετινή συμμετοχή τους αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους. Οι πολλές δυσκολίες και πριν, αλλά και κατά την διάρκεια του Μαραθωνίου που κατάφεραν να ξεπεράσουν, οι επιτυχημένες και όλο βελτιούμενες αγωνιστικές τους προσπάθειες που έφτασαν σχεδόν την επίδοση του πανελλήνιου ρεκόρ τους από το 2007 στην κατηγορία τους, το πνεύμα συναδελφικότητας, συνεργασίας και ευγενούς άμιλλας ιδιαίτερα μεταξύ των ελληνικών ομάδων, έχουν χαραχτεί βαθιά μέσα τους.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: 24η Σχολική Επιτροπή του Δήμου Αιγάλεω, Aegean Airlines, Ιαπωνική Α.Ε., Trygons Designs, [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] και Goldair Cargo.

O Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, δήλωσε μετά το τέλος της απονομής: «Οι τρεις ελληνικές ομάδες μας έκαναν πολύ υπερήφανους! Τα αποτελέσματα αυτά επιβεβαιώνουν την επιλογή μας να συνεχίσουμε να συμμετέχουμε στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell ακόμη και ως Coral, αφού αποδεικνύουν ότι υπάρχει μια νέα γενιά επίμονων και δημιουργικών μηχανικών και επιστημόνων στην Ελλάδα που μπορούν να κάνουν πράξη νέες ιδέες για την οικονομία των καυσίμων και να μας γεμίσουν ελπίδα σε τέτοιες ιδιαίτερες εποχές. Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν και ένα μεγάλο ευχαριστώ στις τρεις ομάδες μας!»

Συγχαρητήρια έδωσε και η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines στις τρεις ελληνικές συμμετοχές, η οποία ήταν χορηγός της Ελληνικής αποστολής, προσφέροντας τη μετακίνηση των ελληνικών ομάδων και με πολλή χαρά αγκάλιασε τη διοργάνωση.

Τα συνολικά αποτελέσματα του Ευρωπαϊκού Μαραθωνίου Shell 2011

Στην κατηγορία E-Mobility καταγράφηκαν δυο νέα ρεκόρ στις κατηγορίες Prototype Solar και Hydrogen fuel cell, που κινούνται με ηλιακή ενέργεια και υδρογόνο αντίστοιχα:

 Η ομάδα MECC-Sun από το Politecnico di Milano (Ιταλία) σχεδίασε και κατασκεύασε ένα ηλιακό αυτοκίνητο, ικανό να ταξιδέψει την εξαιρετική απόσταση των 1.108 χιλιομέτρων σε μόνο 1 kWh ενέργειας.
 Η ομάδα από το Polytech Nantes (Γαλλία) κατέρριψε το ρεκόρ που ούτως ή άλλως κατείχε στην κατηγορία Prototype Hydrogen fuel cell, οδηγώντας 590,2 km/kWh.

Στην πρωτοεμφανιζόμενα Plug-in (οχήματα που κινούνται με μπαταρία), στην κατηγορία Prototype η TERA TUGraz από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Graz (Αυστρία) κατάφερε να θέσει ως σημείο αναφοράς για τις επόμενες χρονιές τα 842,5 km/kWh, στην κατηγορία Urban Concept, η ομάδα από το Fachhochschule Trier στη Γερμανία κατέγραψε 232,9 km/kWh.

Νικητές στην κατηγορία Εσωτερικής Καύσης είναι:

 η γαλλική ομάδα Microjoule από τη La Joliverie με ένα Prototype αυτοκίνητο βενζίνης, επιτυγχάνοντας 3688,2 km/lt
 οι DTU Roadrunners από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δανίας οι οποίοι οδήγησαν 509,4 km/lt με ένα αυτοκίνητο Urban Concept Ethanol.

Τέλος, το βραβείο για τις λιγότερες εκπομπές CO2 κατέκτησαν:

 Η proTRon Team (Γερμανία) στην κατηγορία Urban Concept που έθεσε με ένα νέο ρεκόρ το όριο της καθαρής οδήγησης κάτω από τα 2 g/km (1.972 g/km)
 Η TERA TUGraz (Αυστρία) στην κατηγορία Prototype, η οποία σχεδίασε και κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει μόλις 0,545 g/km


Η τελετή απονομής των βραβείων αποτύπωσε τον πανευρωπαϊκό χαρακτήρα της εκδήλωσης. 187 ομάδες παρούσες και νικητές από 10 χώρες.

Το 2012…

…οι ομάδες θα συναντηθούν στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Μετά από τρία χρόνια στο EuroSpeedway Lausitz της Γερμανίας, ο ευρωπαϊκός χαρακτήρας της εκδήλωσης, τη μεταφέρει κοντά σε νέους θεατές και έθνη. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον επόμενο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell στο Ρότερνταμ θα είναι σύντομα διαθέσιμες.

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Γιάννης Αθανασίου

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1609
Ημερομηνία εγγραφής : 01/03/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: 27ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell    Τετ 1 Ιουν 2011 - 13:43

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Γιάννης Αθανασίου

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1609
Ημερομηνία εγγραφής : 01/03/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: 27ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell    Παρ 3 Ιουν 2011 - 12:27

Από το Δελτίο Τύπου του ΕΜΠ:

Πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου της Ομάδας «Προμηθέας» του ΕΜΠ
Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εκπροσωπούμενο, από την ομάδα «Προμηθέας» της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) πραγματοποίησε φέτος στις 26-28 Μαΐου, την τρίτη συνεχόμενη συμμετοχή του στον διεθνούς φήμης ευρωπαϊκό διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου Shell Eco-marathon 2011 ([Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] στο Lausitz της Γερμανίας.
Η φετινή μας συμμετοχή στέφθηκε με επιτυχία καθώς το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα με το όνομα «Πυρφόρος» κατάφερε να διανύσει 360 km με μια kwh που ισοδυναμεί με 3492 km με ένα ισοδύναμο λίτρο καυσίμου. Η επίδοση αυτή μας χάρισε την 7η θέση στην κατηγορία μας (Plug-in Prototype) καθώς και το πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου.
Αναλυτικά οι προσπάθειες μας κατά την διάρκεια του αγώνα ήταν οι εξής:
1) Πέμπτη 26/5/2011: 316 km/kwh -> 3065 km/lt
2) Παρασκευή 27/5/2011: 349 km/kwh -> 3385 km/lt
3) Σάββατο 28/5/2011: 360km/kwh -> 3492 km/lt
Η τεχνογνωσία και οι τεχνολογίες που εφαρμόστηκαν έχουν αναπτυχθεί εξ’ ολοκλήρου στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών της σχολής μας. Η φετινή μας προσπάθεια ενσωμάτωσε τις τεχνολογίες αυτές καθώς και την αποκτηθείσα εμπειρία των προηγουμένων δύο ετών σε ένα βελτιωμένο τρίτροχο όχημα τροφοδοτούμενο από μπαταρίες υψηλής απόδοσης.
Η ομάδα «Προμηθέας» αποτελείται από τους προπτυχιακούς φοιτητές:

Αποστολόπουλος Νίκος , Γιαγιάννος Σταύρος, Γιαννικόπουλος Λευτέρης,
Γυπαράκης Δημήτριος, Δούκας Αναστάσιος, Ζακάκης Παύλος,
Θεοδώρου Έφη , Κουφόπουλος Νικηφόρος, Κεσεντές Μανώλης,
Λαναράς Βαγγέλης, Μπούρχας Κωνσταντίνος, Παπανικολάου Βασίλης,
Παπασταματίου Ηλίας , Πολιούδης Μάνος, Σκολαρίκη Αναστασία,
Σταθάκης Άρης, Τολέρης Κωνσταντίνος.

Και από τους υποψήφιους διδάκτορες: Λάσκαρης Κωνσταντίνος (Team Leader) και Πάτσιος Χάρης .

Επιβλέπων καθηγητής της προσπάθειας μας είναι ο καθηγητής κος Κλαδάς Αντώνιος.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] καθώς και το group μας στο Facebook NTUA-SEM
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
27ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: ΑΓΩΝΕΣ :: Άλλοι αγώνες-
Μετάβαση σε: