Αποφασίσατε να τρέξετε αγώνα αντοχής 4x4 και δη τον 24ωρο. Όσον αφορά το όχημα σας, ο τεχνικός κανονισμός εξηγεί τί απαιτείται. Όμως τί πρέπει να κουβαλάτε μαζί σας; Ποια πράγματα είναι αυτά τα οποία θα σας βοηθήσουν να γλιτώσετε μια δύσκολη κατάσταση;
Προς ενημέρωση νέων αγωνιζόμενων και υπενθύμιση παλαιών:
-Ιμάντες έλξης με ναυτικά κλειδιά (όχι τα σκοινάκια του Σούπερ Μάρκετ), έστω ένας 3-5 μέτρων θα σας βοηθήσει να τραβηχτείτε από κάποιον εκεί που "φρακάρατε".
Σημαντική σημείωση, όταν δένουμε τα ναυτικά κλειδιά στου γάντζους των οχημάτων, ΔΕΝ τα σφίγγουμε τέρμα, με την έλξη θα δέσουν πολύ σφιχτά και άντε κοπάνα τα μέσα στη λάσπη.
-Τρίγωνο. ΠΟΛΥ σημαντικό, εκεί που έχετε μείνει, ειδικά σε στροφή ή εκτός της διαδρομής, να φαίνεται από τα άλλα οχήματα μην έχουμε άλλα.
-Φαρμακείο. Δε χρειάζεται εξήγηση πιστεύω. ΠΑΝΤΑ μαζί μας.
-Φτυαράκι. Μας σώζει σε "τελειωμένες" καταστάσεις. Θα κάνει τη διαφορά στο πάτημα μας και ελευθερώνει τα κολλημένα μέρη του οχήματος με λίγη χειρωνακτική εργασία. Μπορούμε να βρούμε και φτηνά σπαστά φτυαράκια που βολεύουν και στην εργονομία του χώρου του οχήματος.
-Ρούχα. Σε μία τσάντα καλό είναι να έχουμε μία αλλαξιά ειδικά, κάλτσες, εσώρουχα. Σημαντικό να υπάρχουν αδιάβροχα. Δε ξέρετε τί καιρό θα κάνει στο βουνό και λίγο να βγείτε από το όχημα σας μπορεί να την "αρπάξετε".
-Τσεκάρετε ρεζέρβες, γρύλους, εργαλεία μην βρεθείτε προ εκπλήξεως στο βουνό. Καλό είναι, ένα μικρό κόντρα πλακέ για τους γρύλους μας μην βουλιάξει μέσα στο χώμα/λάσπη το αυτοκίνητο.
-Οδόμετρο - Terratrip κτλ. Τσεκάρετε ΠΡΙΝ τον αγώνα ΠΩΣ λειτουργεί, ΑΝ λειτουργεί. Κρίμα είναι πρίν την εκκίνηση να τρέχετε. Αν χρησιμοποιείτε και του αυτοκινήτου το trip μετρήστε στο χιλιόμετρο του αγώνα οποιαδήποτε απόκλιση, να ξέρετε πόσο μετράτε.
-GPS. Κι ένα απλό που δείχνει trip computer σας σώζει αν χάσετε το οδόμετρο σας. Επίσης μετράτε επακριβώς τη ταχύτητα σας ειδικά στα ΟΡΙΑ.
-Λάστιχα. Βάση του καιρού και την ενημέρωση του εκάστοτε αγώνα ξέρετε αν πρέπει αν έχετε Mud λάστιχα. Πχ. στον 24ωρο φέτος, τα AT νομίζω είναι out of the question που λέμε και στα ελληνικά. Αν δεν θέλετε να δώσετε για καινούργια, κάποια μεταχειρισμένα σε καλή κατάσταση θα σας σώσουν.
-Καθίσματα. Καλά στερεωμένα!!! Αν χρησιμοποιείτε ζώνες 4 σημείων διαβάστε τον τεχνικό κανονισμό. Δεν τις δένουμε ποτέ στις βάσεις των καθισμάτων.
-Λασπωτήρες. Όπως προβλέπει και ο Τεχνικός Κανονισμός. Βάλτε και μπροστά και στη μέση αν χρειαστεί να προστατέψετε το όχημα σας από απρόσμενες εκπλήξεις.
-Φως συνοδηγού για τη νύχτα. Δοκιμάστε το ΠΡΙΝ τον αγώνα σε συνθήκες νύχτας. Δείτε αν ενοχλεί τον οδηγό, αν κάνει αντανακλάσεις κτλ. Υπάρχουν πολλές φτηνές λύσεις. Το προτιμότερο είναι ο κόκκινος φωτισμός κι αυτός όχι πολύ δυνατός. Όσο χρειάζεται να βλέπει ο συνοδηγός.
-Τρόφιμα/Νερό. Πάρτε μαζί σας τα βασικά. Νερό τουλάχιστον 2 λίτρα. Μπισκοτάκια με σοκολάτα κτλ, θα σας βοηθήσουν πολύ. Τρώμε πριν πεινάσουμε και πίνουμε πριν διψάσουμε.
-Αναλώσιμα οχήματος. Κουβαλάμε μαζί μας λάδια φρένων, λάδια κινητήρα και απ ιονισμένο νερό. Μη πάρετε 30 λίτρα. Ένα μπουκάλι από το καθένα να υπάρχει όμως.
-Υαλοκαθαριστήρες. Καλό είναι να έχετε αλλάξει πριν τον αγώνα. Όσο για το νερό τους, φροντίστε να είναι γεμάτο και σε κάθε σέρβις ή όπου χρειαστεί το γεμίζετε. Είναι ΒΑΣΙΚΟ να βλέπετε καθαρά πόσο μάλλον τη νύχτα.
Αυτά μπορώ να σκεφτώ σαν βάση για τώρα. Αν μου έχει ξεφύγει κάτι παρακαλώ προσθέστε ελεύθερα!!!