Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


 
ΦόρουμΦόρουμ  Latest imagesLatest images  ΕγγραφήΕγγραφή  ΣύνδεσηΣύνδεση  

 

 Περι πυροσβεστηρων και πυροσβεσεων

Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
fokion

fokion


Αριθμός μηνυμάτων : 1455
Ημερομηνία εγγραφής : 22/02/2011
Τόπος : Γερακας

Περι πυροσβεστηρων και πυροσβεσεων  Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Περι πυροσβεστηρων και πυροσβεσεων    Περι πυροσβεστηρων και πυροσβεσεων  Icon_minitimeΤρι 24 Ιουν 2014 - 8:19

Δε ξερω αν επρεπε να μπει εδω ή στους αγώνες.....
Τροφη για σκεψη...
"Κλεμμενο" απο το xwmatinos.gr

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



Με αφορμή τους αγώνες Ιουνίου στο εξωτερικό που λαμπάδιασαν 3 αυτοκίνητα είπα να κάνω μια πιο λεπτομερή ανάλυση στους πυροσβεστήρες χειρός σε ένα αγωνιστικό! Για την πυρόσβεση θα κάνω κάποια άλλη στιγμή αναφορά.

Σύμφωνα με το J Appentix 253-2014 στην 7.3.3 παράγραφο , η ελάχιστη ποσότητα στους πυροσβεστήρες χειρός είναι 2kg για σκόνη & 2.4kg για χημικό αφρό (AFFF)
To λάθος που έχει το παράρτημα είναι πως έπρεπε να αναφέρει νούμερα κατασβεστικής ικανότητας και όχι ποσότητα σε κιλά (!)

Στους αγώνες αυτοκινήτου τα είδη των πυρκαγιών είναι δύο.
Φωτιά στερεών καυσίμων. Η κατασβεστική ικανότητα των πυροσβεστήρων αναγράφει το νούμερο και μετά το γράμμα Α π.χ. 13Α
Φωτιά υγρών καυσίμων. Η κατασβεστική ικανότητα των πυροσβεστήρων αναγράφει το νούμερο και μετά το γράμμα Β π.χ. 89Β

Για μέσα στην καμπίνα με πλήρωμα μέσα ή με έναν από τους δυο γίνεται χρήση ΜΟΝΟ χημικού αφρού (!) .
Η ξηρα σκόνη δημιουργεί αναπνευστικά προβλήματα (!!!)
Για εξωτερική χρήση (μοτέρ) μπορούμε να κάνουμε κατάσβεση με σκόνη ή και για χρήση μέσα στην καμπίνα χωρίς να υπάρχει οδηγός-συνοδηγός.

Για να επιλέξουμε έναν σωστό πυροσβεστήρα πρέπει να συγκρίνουμε μοναχά την ικανότητα κατάσβεσης του πυροσβεστήρα!
ΜΗΝ νομίζεται πως οι επώνυμοι πυροσβεστήρες είναι η ΚΟΡΥΦΗ στο είδος τους (!)
Ισα ίσα είναι ακριβότεροι (χ2+ η τιμή) και με λιγότερη κατασβεστική ικανότητα.
Για παράδειγμα πυροσβεστήρας επώνυμος έχει για τα 2kg σκόνης ικανότητα 13Α 89Β και υπάρχει στο εμπόριο στα ίδια κιλά 21Α 89Β. (διπλασια κατασβεστική ικανότητα αυτός του εμπορίου)
Στα 4kg επώνυμος έχει 21Α 144Β και στο εμπόριο βρίσκεις τους 3kg με 27Α 113Β ή 21Α 144Β φυσικά με πολύ χαμηλότερη τιμή!
Το ίδιο γίνεται και με τους πυροσβεστήρες αφρού όσο αναφορά την κατασβεστική ικανότητα(!)

Το μειονέκτημα που αρκετοί δεν γνωρίζουν για τους πυροσβεστήρες σκόνης είναι πως δουλεύουν ΜΟΝΟ όρθιοι (!) . Αν δουλέψουν στο πλάι φεύγει το προωθητικό αέριο χωρίς να βγεί η όλη η ποσότητα σκόνης, σε σύγκριση με του χημικού αφρού που δουλεύουν σε όλες τις γωνίες!

Για κατάσβεση στον χώρο της μηχανής ΔΕΝ ανοίγουμε ποτέ το καπό τελείως γιατί πέρνει παραπάνω οξυγόνο και δυναμώνει η φλόγα! Ανοίγουμε ίσα ίσα και προσπαθούμε να στοχεύσουμε ΠΑΝΤΑ επάνω στην εστία !!

Αυτό που πρέπει όλοι να θυμόμαστε πρίν την κατάσβεση, είναι πως η πιθανή αιτία πυρκαγιάς σε ένα αγωνιστικό είναι τις περισσότερες φορές το καύσιμο ή τα ηλεκτρικά, για αυτό η πρώτη μας δουλειά πρέπει να είναι "το χέρι στον ΓΕΝΙΚΟ" , για να κλέισουμε ρεύματα και παροχή βενζίνας και μετά η κατάσβεση (!)

Κολίσογλου Στυλιανός



platis έγραψε:
platis έγραψε:
Πολυ καλη η προσπαθεια. Εγω ξερω να πω πως μια φορα απο λαθος μου ανοιξε η πυροσβεση στο Ιμπρεζα, μολις αγορασμενη και πασιγνωστη μαρκα, και το μονο που εκανε ηταν να μου σαπουνισει τα ποδια (κι αυτα λιγο)!
Αναμενο σπιρτο δεν ξερω αν θα το εσβηνε. Προβληματιστηκα τοτε και απλα κουβαλουσα μαζι μου κι εναν παρανομο Hallon για καλο και για κακο.


Είναι πολύ μεγάλο κεφάλαιο η πυρόσβεση (σταθερή) ! Η κατασβεστική ικανότητα του αφρου σε δοχείο 6 λίτρων είναι 113Β. Δυστυχώς καμία από τις γνωστές μάρκες ΔΕΝ αναγράφει ικανότητα κατάσβεσης (!) . Τα δοχεία είναι τα περισσότερα 4 λίτρων (βάση λογικής λιγότερα από 8Α 113Β ) . Σε φωτιά τύπου Α (ξηρά κάυσιμα) 1 κιλό σκόνης είναι ικανότερο από 4 λίτρα αφρού, αφού έχουν 13Α ικανότητα κατάσβεσης του 1 κιλού οι πυροσβεστήρες σκόνης!

Είναι αλλιώς να ρίχνεις επάνω στην εστία κατασβεστικό υλικό και αλλιώς να ψεκάζει και να χάνετε πολύτιμο κατασβεστικό υλικό σε σημεία που δεν κινδυνεύουν από φωτιά (!) . Αν υπάρχουν π.χ. τέσσερα μπεκ , ΔΕΝ θα ξεπεράσει το 1 λίτρο αφρού που θα πέσει στο σημείο που θέλουμε (!)


BTS έγραψε:
Μπράβο Στέλιο! Νομίζω ότι πολλοί από εμάς δεν τα γνώριζαν τόσο αναλυτικά ..μέχρι τώρα


Μακάρι να δώσουν βάση στα γραφώμενα όσοι ασχολούντε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό (αγωνιζόμενοι, τεχνικοί έφοροι κτλ)
Ο πυροσβεστήρας χειρός είναι σημαντικότερος και από την πυρόσβεση. Ας έχουμε τον πιο κατάλληλο μέσα στα αυτοκίνητα μας!!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Περι πυροσβεστηρων και πυροσβεσεων
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Περί δημοσιεύσεων...
» Περί Προετοιμασίας
» Περί τεχνικού κανονισμού
» Περι Ακροπολις 2015...
» ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΛΟΑΑΜ ΠΕΡΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΡΙΟΥ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ 11 2 2013

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
 :: ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ :: Τεχνικά προβλήματα-
Μετάβαση σε: