Γιάννης Αθανασίου
Αριθμός μηνυμάτων : 1609 Ημερομηνία εγγραφής : 01/03/2011
| Θέμα: Group B: η εποχή των Quattro Πεμ 26 Ιουν 2014 - 20:08 | |
| . Να ξεκινήσουμε μία συζήτηση για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα του παρελθόντος, με την υπόσχεση να την πάμε και σε άλλες περιόδους, πέρα από αυτή του group B; Αφορμή μου έδωσε ένα video αφιερωμένο στο Audi Quattro που ξεκίνησε μία καινούρια περίοδο στους αγώνες rally, αυτή των τετρακίνητων αυτοκινήτων. Στην αρχή τα Α1 και Α2 επικράτησαν εύκολα, απέναντι στα δικίνητα Escort, τις εκπληκτικές, επίσης δικίνητες, Ascona και τις «Ferrari» για rally Lancia 037. Μετά όμως ήρθαν τα… δύσκολα χρόνια. Οι Γερμανοί επέμειναν στις κλασικές λύσεις, με τον κινητήρα μπροστά και μεταλλικό, αυτοφερόμενο αμάξωμα, όταν Peugeot και Lancia έφτιαξαν σωληνωτά σασί με πλαστικά μέρη και κινητήρες στο κέντρο. Το Sport και το Sport S1, τα «κοντά» Quattro, είχαν να αντιμετωπίσουν το πολύ καλοστημένο Peugeot 205 T16 EVO και την Lancia S4 με το μοτέρ με την διπλή υπερπλήρωση. Παρ' όλη τη δύναμή τους τα Audi – περισσότερα από 500 άλογα – ήταν δυσκολοδήγητα, λόγω βάρους και κατανομής του, παρόλο που η μεταφορά ψυγείων και λοιπών στο πίσω μέρος βελτίωσε την κατάσταση. Ότι έκαναν το έκαναν χάρη σε οδηγούς όπως ο Βάλτερ Ρερλ και ο "παπούλης" Στιγκ Μπλόμκβιστ. [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Τότε όλοι, άντε οι περισσότεροι, ήμασταν κατά των Audi και της επιμονής της εταιρίας. Σήμερα; Η επιμονή εκείνη μετέτρεψε την Γερμανική εταιρία σε κατασκευαστή αυτοκινήτων επιδόσεων, super sports, βασισμένα σε εκείνα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ποιος ξεχνά τα RS2 και αγνοεί τα RS4, RS6 και R8 σήμερα; Στις υπόλοιπες των περιπτώσεων; Η Peugeot δεν έχει ουσιαστικά τετρακίνητο στη γκάμα της, ούτε αυτοκίνητο επιδόσεων, η Lancia έχει χάσει το sport του χαρακτήρα της και είναι απλά μία premium κατασκευάστρια, η Ford επιμένει αλλά σε άλλο επίπεδο, με «GTi» υψηλών επιδόσεων… Μόνο η Audi πέρασε την τεχνολογία από τους τότε αγώνες στα αυτοκίνητά της και έφτιαξε κομψοτεχνήματα. Σίγουρα σήμερα οι κανονισμοί του WRC – και της F1 - δε δίνουν ευκαιρία για αντίστοιχες επιλογές, «σφάζοντας» πραγματικά τις όποιες καινοτομίες και απομακρύνοντας τα αγωνιστικά από τα αυτοκίνητα παραγωγής. Σχολιάστε και εσείς τα δεδομένα. Που ξέρετε μπορεί κάποιος να τους τα μεταφράσει, πριν εγκαταλείψει η Ferrari την F1… ._ | |
|
Γιάννης Αθανασίου
Αριθμός μηνυμάτων : 1609 Ημερομηνία εγγραφής : 01/03/2011
| Θέμα: Απ: Group B: η εποχή των Quattro Σαβ 28 Ιουν 2014 - 11:02 | |
| | |
|