Θρίαμβος για τη Ford με το 1 - 2 των Hirvonen & Latvala στο Ράλι Αυστραλίας
Η Ford Abu Dhabi World Rally Team ήταν ο μεγάλος νικητής του Ράλι Αυστραλίας με τα αυτοκίνητά της να τερματίζουν στην 1η και 2η θέση. Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen κέρδισαν στο 10ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι με διαφορά 14,7δευτ. με ένα Ford Fiesta RS World Rally Car και ακολούθησαν οι συμπατριώτες τους Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila με ίδιο αυτοκίνητο.
Ήταν η πρώτη διπλή επιτυχία της ομάδας από το Μάιο του 2009 στην Ιταλία και το αποτέλεσμα ανέβασε τον Hirvonen στη δεύτερη θέση της κατάταξης των οδηγών, μόλις 15 βαθμούς από την κορυφή και ενώ απομένουν τρεις γύροι. Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr τερμάτισαν στην 5η θέση, σημειώνοντας το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα τους με ένα τρίτο Fiesta RS WRC.
Έχοντας τεθεί επικεφαλής του αγώνα από την προηγούμενη μέρα, ο Latvala - χωρίς ελπίδες για το πρωτάθλημα ήδη από καιρό - αποφάσισε να υποστηρίξει τον team-mate του στην προσπάθεια για την κατάκτηση του τίτλου. Ξεκίνησε την προτελευταία ειδική με πλεονέκτημα 13,4δευτ. έναντι του 31-χρονου Hirvonen, αλλά έκοψε ταχύτητα πριν τον τερματισμό για να τον αφήσει να περάσει μπροστά.
Ο Hirvonen έσπευσε να επαινέσει το συνάδερφό του. «Στην αρχή της σεζόν, συμφωνήσαμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον και ο Jari-Matti απέδειξε σήμερα τι σημαίνει να ανήκεις σε μία ομάδα. Είχε μία θαυμάσια ευκαιρία να κερδίσει το ράλι αλλά υποχώρησε για να με βοηθήσει στη μάχη μου για τον τίτλο και το εκτιμώ αφάνταστα. Πριν από δύο χρόνια έχασα τον παγκόσμιο τίτλο για ένα βαθμό, επομένως ο κάθε βαθμός μετράει» δήλωσε.
Η Ford πήρε το πάνω χέρι αφού ξεπέρασε τις επικίνδυνα ολισθηρές συνθήκες που προκάλεσε η βροχή της Παρασκευής στο πρώτο σκέλος, κοντά στη βάση του ράλι Coffs Harbour στην ανατολική ακτή, μεταξύ Sydney και Brisbane. Ο Hirvonen προηγείτο του Latvala μετά την πρώτη μέρα, μέχρι που ο Latvala εκμεταλλεύτηκε τις πιο ευνοϊκές συνθήκες καθώς οι δρόμοι στέγνωσαν γρήγορα και πέρασε στην πρώτη θέση το Σάββατο.
Ο 26-χρονος ξεκίνησε την τελευταία ημέρα με διαφορά 22,7δευτ. και χωρίς πίεση το δίδυμο μπόρεσε να ελέγξει το ρυθμό του μέχρι τον τερματισμό του μετά από 26 ειδικές και 368.96 χιλιόμετρα στο χώμα. Ο Latvala πήρε δύο έξτρα βαθμούς από το δεύτερο ταχύτερο χρόνο που σημείωσε στην τελευταία υπερειδική η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση.
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλη την ομάδα» πρόσθεσε ο Hirvonen, για τον οποίο ήταν η 14η νίκη σε WRC. «Την περιμέναμε εδώ και πολύ καιρό και ξέρω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για νίκες και τίτλους. Ήταν μία δύσκολη σεζόν και βρισκόμαστε υπό τρομερή πίεση. Είχαμε τον έλεγχο σαν ομάδα όλο το Σαββατοκύριακο και χαίρομαι που η Ford φεύγει από την Αυστραλία με ένα τερματισμό 1-2.
Ο Latvala οδήγησε το ράλι με ρυθμό νίκης. «Ξέρω ότι είχα την ταχύτητα για να κερδίσω και αυτό μου τονώνει την αυτοπεποίθηση, αλλά ήθελα να υποστηρίξω το Mikko. Είναι θέμα νοοτροπίας και χειρισμού. Η μάχη μας για τον τίτλο των κατασκευαστών έχει υπονομευτεί κυρίως από δικά μου λάθη και τώρα είχα την ευκαιρία να δώσω κι εγώ κάτι. Έχουμε καλό πνεύμα στην ομάδα της Ford και χωρίς αυτό δεν μπορείς να κερδίσεις».
«Θέλω να ανήκω σ’ αυτή την ομάδα και όλοι συνεργαζόμαστε καλά. Είχα πάθος να κερδίσω εδώ αλλά έπρεπε να δω τα πράγματα με ευρύτερη προοπτική και είχε έρθει η ώρα να υποστηρίξω το Mikko. Το πρωί του Σαββάτου ήταν η κρίσιμη ώρα του ράλι. Πετύχαμε ένα σερί ταχύτερων χρόνων και τότε κατάλαβα ότι μπορούσαμε να ελέγξουμε το αποτέλεσμα» πρόσθεσε.
Ο Al Qassimi βγήκε αλώβητος από τα προβλήματα και υπερέβη τους στόχους του. «Η σημερινή είναι μία ιστορική μέρα για το μηχανοκίνητο αθλητισμό στο Abu Dhabi» δήλωσε. «Στόχος μου ήταν να τερματίσω όσο το δυνατόν πιο κοντά στην πρώτη πεντάδα και το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Κατάφερα να επιβιώσω σε δύσκολες συνθήκες και μικτά εδάφη. Είχα τρομερό άγχος στις τελευταίες ειδικές γιατί δεν ήθελα να πιέσω και να ρισκάρω να χάσω τη θέση μου. Η επίδοσή μου ήταν αποτέλεσμα μιας συνετής και ώριμης οδήγησης».
Η Ford απέτισε φόρο τιμής στα θύματα των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου τοποθετώντας αναμνηστικά αυτοκόλλητα στα Fiesta RS WRCs την Κυριακή, στο πλαίσιο της επετείου των 10 χρόνων από τα τραγικά συμβάντα της Ουάσιγκτον και της Νέας Υόρκης.
Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson παραδέχτηκε ότι ένοιωσε ανακουφισμένος στο φινάλε. «Ήταν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα για την ομάδα μετά από μία δύσκολη σεζόν το οποίο ξαναφέρνει το Mikko στη μάχη για τον τίτλο. Ήμασταν αναμφισβήτητοι νικητές και όλα τα μέλη της ομάδας κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες. Οι συνθήκες της Παρασκευής ήταν επικίνδυνες και οι Mikko και Jari-Matti οδήγησαν υπό μεγάλη πίεση για να περάσουν μπροστά» δήλωσε.
Ο υπεύθυνος αγωνιστικού τμήματος της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn δήλωσε τα εξής: «Η ομάδα υπέστη σοβαρά πλήγματα τη φετινή σεζόν. Αλλά ποτέ δεν το βάλαμε κάτω και εδώ στην Αυστραλία διατηρήσαμε την ψυχραιμία μας σε κρίσιμες συνθήκες πετυχαίνοντας ένα φανταστικό αποτέλεσμα 1-2 μετά από τόσες χαμένες προηγούμενες ευκαιρίες».
Με γνώμονα το συμφέρον της ομάδας
Μετά την έξοδο και των δύο πληρωμάτων της Citroën Total World Rally Team στο πρώτο σκέλος του αγώνα και ενώ βρίσκονταν στην κορυφή της κατάταξης, οι Sébastien Loeb – Daniel Elena και Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ολοκλήρωσαν το Ράλι Αυστραλίας αφήνοντας στην άκρη τις προσωπικές τους φιλοδοξίες συλλέγοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.
Η κυριαρχία των δύο DS3 WRC της Citroën Total World Rally Team στις πρώτες ειδικές του Ράλι Αυστραλίας διεκόπη όταν τόσο οι Sébastien Loeb – Daniel Elena όσο και οι Sébastien Ogier – Julien Ingrassia είχαν έξοδο που τους στέρησε οποιαδήποτε ελπίδα για να υπερασπιστούν την πρωτοπορία τους στον αγώνα. Με αυτό το δεδομένο και τα δύο πληρώματα δεν πήραν άλλα ρίσκα έχοντας σαν στόχο να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς. Με δεδομένη τη θέση και τη συγκομιδή βαθμών από τους διώκτες τους στο κυνήγι των τίτλων ζητήθηκε από τον Sébastien Ogier να παραδώσει την 10η θέση στον Sébastien Loeb.
Από την πλευρά του ο 7κις παγκόσμιος πρωταθλητής ολοκλήρωσε τον αγώνα με μία εξαιρετική επίδοση στην Power Stage όπου κατέκτησε την πρώτη θέση και τους επιπλέον 3 βαθμούς. Χάρη σε αυτό διατηρεί μια διαφορά 15 βαθμών από τον δεύτερο Mikko Hirvonen. "Μετά την έξοδο μας την Παρασκευή έπρεπε να κάνουμε ότι ήταν δυνατό ώστε να ελαχιστοποιήσουμε την απώλεια βαθμών. Επιπλέον έβαλα σαν προσωπικό μου στόχο την επικράτηση στην Power Stage", δήλωσε ο Seb. "Για ακόμα μία φορά θα ήθελα να ευχαριστήσω τους τεχνικούς της ομάδας που χάρη στις προσπάθειες τους καταφέραμε να μπούμε ξανά στον αγώνα, τόσο εμείς, όσο και ο ομόσταυλος μας. Καταφέραμε έτσι να μειώσουμε την απώλεια βαθμών και στόχος μας τώρα είναι να επιστρέψουμε στις νίκες στον επόμενο αγώνα στην Αλσατία!".
Μετά το Ράλι Αυστραλίας και με τρείς αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, η Citroën Total World Rally Team προηγείται με μία άνετη διαφορά 62 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Γενική κατάταξη
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3: 35. 59.0
2. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3: 36. 13.7
3. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 3: 36. 43.8
4. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 3: 44. 44.2
5. K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Fiesta RS 3: 48. 32.3
6. H Paddon/J Kennard NZL Subaru Impreza 3: 53. 28.3
7. M Kosciuszko/M Szczepaniak POL Mitsubishi Lancer 3: 55. 00.3
8. O Saliuk/P Cherepin UKR Mitsubishi Lancer 3: 57. 07.5
9. B Guerra/B Rozada MEX Mitsubishi Lancer 3: 58. 47.9
10 S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 4: 06. 01.9
Πρωτάθλημα οδηγών
1. S Loeb 196 βαθμοί
2. M Hirvonen 181 βαθμοί
3. S Ogier 167 βαθμοί
4. J-M Latvala 116pts
5. P Solberg 110 βαθμοί
6. M Østberg 56 βαθμοί
Πρωτάθλημα ομάδων
1. Citroen Total 347 βαθμοί
2. Ford Abu Dhabi 285 βαθμοί
3. M-Sport Stobart Ford 117 βαθμοί
4. Petter Solberg 98 βαθμοί
5. Munchi's Ford 32 βαθμοί
6. Team Abu Dhabi 30 βαθμοί
ΥΓ. Από τα δελτία τύπου Ford και Citroen