Σήμερα, 21 Σεπτέμβρη, το πρωί, σε πρωινές εκπομπές στην τηλεόραση και με ευκαιρία την αναμενόμενη απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ακούστηκαν τα απίστευτα:
1. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν μικρότερες απαιτήσεις για συντήρηση από τα βενζινοκίνητα!
Το σωστό είναι ότι τα πετρελαιοκίνητα, λόγω της υψηλής συμπίεσης, των υψηλότερων θερμοκρασιών μέσα στον κύλινδρο, των καταλοίπων από την καύση και άλλων παραγόντων, έχουν ανάγκη για πιο συχνή συντήρηση, ιδίως στις απαιτήσεις για αλλαγή λαδιών. Αυτό που ισχύει είναι ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ από τους βενζινοκινητήρες
2. Τα πετρελαιοκίνητα έχουν τη μισή κατανάλωση από τα βενζινοκίνητα
Η αλήθεια είναι ότι οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του ίδιου μοντέλου, με προϋπόθεση την αντίστοιχη απόδοση του κινητήρα σε ισχύ, έχουν περίπου 25% χαμηλότερη κατανάλωση σε καύσιμο από τις βενζινοκίνητες. Ακόμη και αν υπολογίσεις το 20% στη διαφορά της τιμής του καυσίμου, φτάνεις σε μία διαφορά της τάξης του 30% σε κόστος καυσίμου. Σε καμία περίπτωση όμως στο μισό!
3. Στην Ιταλία κυκλοφορούν ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο
Το φυσικό αέριο είναι ένα "δύσκολο" καύσιμο. Παρόλο που έχει την ίδια βασική σύνθεση με το υγραέριο, η "φυσική" καταγωγή του έχει σαν αποτέλεσμα να έχει και άλλες προσμίξεις. Έτσι αποθηκεύεται σε πίεση 25 bar, αντί για τα 5 του υγραερίου. Έτσι οι δεξαμενές του είναι πιο βαριές και μεγαλύτερες, σε βαθμό που δύσκολα προσαρμόζονται σε επιβατικά αυτοκίνητα. Άρα αφορά περισσότερο φορτηγά και λεωφορεία που έχουν τον χώρο, παρόλο που γίνονται προσπάθειες προσαρμογής του σε επιβατικά από μεγάλες εταιρίες. Το σωστό λοιπόν είναι ότι στην Ιταλία κυκλοφορεί ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ.
Πολύ θα ήθελα να ξέρω ποιός είναι υπεύθυνος γι' αυτές τις ανακρίβειες στην ενημέρωση του κοινού...