- Δημήτρης Σταθάκος, μέλος επιτροπής 4Χ4 της ΕΘΕΠΑ έγραψε:
- Να ξεκαθαρίσω λίγο τη κατάσταση για να μη μπερδευόμαστε όλοι.
Όπως έχω ξαναγράψει, για όλους τους αγώνες τύπου αντοχής που περιλαμβάνονται στη Προκήρυξη της ΕΠΑ/ΕΘΕΑ για το 2011, δηλαδή Πρωτάθλημα και Έπαθλα Αντοχής 4Χ4 καθώς και Κύπελο Παιδειών Trail Rire 4X4, οι Κανονισμοί είναι κοινοί και είναι αυτοί της ΕΠΑ/ΕΘΕΑ. Αυτή αλώστε ήταν και η συμφωνία που κάναμε στη συνάντηση της Επιτροπής με τους Οργανωτές και τους Αγωνιζόμενους.
Άρα δεν μπορεί να υπάρχει Γενικός ή Τεχνικός Κανονισμός για κανένα αγώνα. Μπορεί και πρέπει να υπάρχει Ειδικός Κανονισμός, που συμφωνεί με τους παραπάνω και διευκρινίζει ή ορίζει ότι αυτοί προβλέπουν.
Και με την ευκαιρία να σας ενημερώσω ότι ενώ η πρόθεσή μας ήταν να μην εκδοθούν νέοι Κανονισμοί 4Χ4 για το 2011 και να ισχύσουν οι τρέχοντες όπως αυτοί διαμορφώθηκαν τελευταία φορά το 2010 εκδίδοντας μια εγκύκλιο για τις αλλαγές, τελικά αποφασίσαμε, έστω και τώρα και για να μην υπάρχουν παρερμηνείες , να εκδώσουμε νέους που θα προβλέπουν αυτά που συμφωνήσαμε στη συνάντηση (πυρόσβεση, ρεζερβουάρ, νυκτερινές διαδρομές κλπ). Αύριο θα ανακοινωθούν, τουλάχιστον, για τους Αντοχής.
Προς διαφώτιση των παραπάνω δημοσιεύω και εδώ τα πρακτικά της συνάντησης στις 21/10/2010 για τους αγώνες αντοχής:
ΠαρόντεςΑργυρίου
Χαλιβελάκης (απεχ.)
Γκουρτσούλης (απεχ.)
Σταθάκος
Παυλόπουλος
Πενταράς
DOC
Μελέτης
Μήτσος
Σιούτης
Αθανασίου Γ.
Αθανασίου Κ.
Μαυρουδής
Μήλας
Δημητριάδης
Χαλιβελάκης: Βοηθός και συνέχεια της ΕΛΠΑ. Εκτός της ΕΛΠΑ κανείς άλλος δε μπορεί να ζητήσει άδεια αγώνα από το υπουργείο, έχει την τεχνογνωσία, το σύστημα που στηρίζει τους αγώνες. Η ΟΜΑΕ συμπλέει με την ΕΛΠΑ. Μπλέχτηκα γιατί ένιωσα πως έπρεπε για να βοηθήσω όλους να συνυπάρξουν. Η γενική γραμματεία μας περιμένει. Δεκαπέντε φάκελοι είναι έτοιμοι, Χρειαζόμαστε 21 για την αναγνώριση. Δε ζητάμε χρήματα για να αναγνωριστούμε. Από το 2004 μέχρι σήμερα δεν έχει αναγνωριστεί καμία ομοσπονδία. Αλλάζει ο ΚΟΚ και προσπαθούμε να μπει και η ΟΜΑΕ δίπλα στην ΕΛΠΑ. Έχουμε άλλο σκεπτικό. Αρχικά όσον άφορα άρχοντες, κριτές κλπ. Από τα 4000 άτομα που έχει το μητρώο της ΕΛΠΑ θα ψάξουμε τους ενεργούς και την εξειδίκευση τους ανάλογα με το αντικείμενο. Από 1/1/2011 η ΕΠΑ της ΟΜΑΕ αναλαμβάνει τους αγώνες με τη συνεργασία της ΕΛΠΑ. Δε θα την βάλουμε στο περιθώριο.
Μελέτης: άρθρο 49 συμπεριλαμβάνει και τις μότο; αγώνες με ΚΟΚ η με αθλητικό νόμο; κριτές μέλη σε σωματεία μέλη, ισχύει; Λέσχες 4Χ4 στην ΟΜΑΕ; Υλικά της ΕΛΠΑ σε ποια διαχείριση; Δειτε και το θεμα των 30 ευρω.
Χαλ.: Τα υλικά ναι στην ΟΜΑΕ. Το αρχείο κριτών της ΟΜΑΕ χρειάζεται συμμετοχή των κριτών στις λέσχες, για εξειδίκευση. Να δούμε το θέμα των κριτών που θέλουν να είναι ανέντακτοι. Ζητάμε κάλυψη και από το 49 και από τον αθλητικό νόμο, που όμως δεν άφορα μόνο το αυτοκίνητο.
Μαυρουδής: δε θέλουμε ομοσπονδία φάντασμα. Θα περάσουμε ότι θέλετε. Το θέμα των 30 ευρώ είναι αστείο. Δεν είναι διαπραγματεύσιμο. Πρέπει να δείξουν πως συμμετέχουν. Για να είσαι μέλος μια λέσχης πρέπει να πληρώνει. Το ασφαλιστήριο των κριτών το πληρώνει η ΕΛΠΑ. Η ΟΜΑΕ δε μπορεί! Πρέπει να περάσει και στους κριτές ότι πέρασε στους αγωνιζομενους. Τα σωματία, οι λέσχες αντιδρούν στην αύξηση της αποζημίωσης των κριτών.
Αθανασουλοπουλος: Οι κριτές πληρώνονται η αποζημιώνονται;
Μαυρουδής: ο κριτής έχει εξουσία και αυτό αξιολογείται. Σώμα ανθρώπων στην άποψη του οποίου πρέπει να βασιστούμε. Ο επαγγελματισμός δεν εξασφαλίζει την ακεραιότητα τους. Κάποτε ήταν καθαρά εθελοντικό. Οι οργανωτές θα αναλάβουν γραπτή υποχρέωση τέλεσης του αγώνα. Όχι οργανωτές σαν παρατηρητές σε άλλους αγώνες.
Σιούτης: Μήπως πρέπει να γίνει επαγγελματικό το όλο θέμα;
Πενταράς: για την τιμή των οπλών είδαν οι περισσότεροι κριτές το 30αρι. Να διασφαλιστεί ότι θα υπάρχουν κριτές και τότε να πληρωθούν, έστω και επαγγελματικά.
Μανώλης: δεν υπάρχουν στελέχη στο 4Χ4.
Σιούτης: οι οδηγοί να γίνουν 4-5 αγώνες, 3 μεγάλης διάρκειας (2ημερους) και 2 μικρούς. Όχι πάνω από 3 μεγάλης διάρκειας για οικονομικούς λόγους. Να ληφθεί στο πρόγραμμα υπόψη το Balkan και το Αλβανίας. Να είναι περιορισμένος ο εξοπλισμός ασφάλειας, επειδή είναι λίγα τα αυτοκίνητα της Ζ1, ιδίως όσον άφορα τις ημερομηνίες. Αλλαγές στα endure, δε μας αρέσουν. Δε θέλουμε να είναι τόσο σκληρές και ότι κρίνεται ένας αγώνας 200 χιλιόμετρων σε 2 χιλιόμετρα. Θέλουμε νύχτα, είναι ασφαλής, τη θέλουμε, τη ζητάμε. Να μην μπαίνουν τρικλοποδιές σε αγώνες τη νύχτα.
Δημητριάδης: ασφάλεια, ομάδες επεμβάσεις με ακτίνα δράσης το πολύ 30 χιλιόμετρα (δράση 60 χιλιόμετρα). Λίστες τηλεφώνων κλπ. στη διάθεση των αγωνιζομένων. Σήμανση για τους τρίτους. Προτιμούμε τις κλειστές ειδικές. Προτιμούμε σε ανοιχτές με όρια ταχύτητας. Φανερές μετρήσεις, σημειωμένες στο road book. Συντελεστές στη βαθμολογία. Μονοήμερος τουλάχιστον 250 χιλιόμετρα. Να μη μετράμε οι πρόλογοι. Να παραμείνουν οι τεχνικοί κανονισμοί όπως έχουν. Απλά να τους ξέρουμε λίγο νωρίς. Η Ζ1 να έχει μεγαλύτερες ταχύτητες για να είναι πιο δελεαστική. Να έχουν προβολή οι αγώνες. Να είναι κριτήριο αν θα αναλάβει κάποιος την προβολή. Να έχει πολυμορφικότητα το πρωτάθλημα. Γενικότερη ανάλυση των θέσεων/προτάσεων που καταθέσαν οι αγωνιζόμενοι.
Ιχνηλάτης: πρόταση…
Πενταράς: να τρέχουν όλοι το ίδιο; Η πρέπει κάποιοι να τρέχουν περισσότερο διακινδυνεύοντας. Nα είναι περιορισμένοι οι αγώνες του πρωταθλήματος. Να υπάρχουν και οικονομικοί αγώνες. Να υπάρχει συντελεστής. Να υπάρχει μίνιμουμ χιλιόμετρων άλλα και δυσκολίας. Έχουμε 38 συμμετοχές μέσο όρο. Ωραία η ποικιλία των αγώνων όπως είναι σήμερα. Κατηγορίες Ζ1, Ζ2 και Ζ3 με ιδιαίτερη προσοχή στην τελευταία. Να κρατήσουμε χαμηλά το κόστος, όσο γίνεται, σε όλα τα επίπεδα. Να προσφέρουμε φθηνές λύσεις στους καινούριους με τα απλά τους αυτοκίνητα η κάποιους πιο χαλαρούς, φιλικούς αγώνες, με χαμηλό κοστολόγιο. Το Endure του Ναυπλίου με απλές regularity και μεγαλύτερες κλειστές ειδικές. Διαθέσιμοι να βοηθήσουμε από όποιον το ζητήσει…
Μαυρουδής: θα έχει συμμετοχές; Θα πρέπει να υπάρχει και υπόβαθρο. Νυχτερινοί αγώνες θα αξιολογηθούν κατά περίπτωση. Μπορεί να είναι και καλύτερο και ασφαλέστερο, πιο Αργο και πιο περιπετειώδες. Πρόνοια για τη νύχτα… Η Ζ3 να είναι το φυτώριο και να προσεχθεί…
Μήτσος: το 2010 δεν υπήρχε εξασφάλιση ότι δε θα αλλάξουν οι κανονισμοί. Αν υπάρξει θα υπάρξουν νέοι.
Σταθάκος: να υπάρξει διαφοροποίηση στις μέσες ταχύτητες Ζ1 & Ζ2.
Μελέτης: Ζ1 γιατί κάποιοι έχουν πληρώσει 2-3 χιλιάρικα και επειδή υπάρχουν συμμετοχές και από το εξωτερικό στο επίπεδο αυτό. Να τηρηθούν στάνταρ για να προσκαλέσουμε αυτοκίνητα από το εξωτερικό. Δε θα τρέξουν σε endure. Πρέπει να έχουν προδιαγραφές που θα τους κάνει να νιώθουν πως αξίζουν τα χρήματα τους. Μόνο ο 24ωρος έχει συμμετοχές. Ναύπλιο, Αποστολίδης και Κατσιμαλης δεν μπορούν, Πρέπει να γίνονται τρεις αγώνες ταυτόχρονα Ζ1, δελεαστικός, Ζ2 ασφαλής, Ζ3 προσκαλέστηκες. Να προσέξουμε τις τοποθεσίες για να μη γίνονται ανασφαλείς οι αγώνες. Να μη γίνει ατύχημα… Να υπάρχει νύχτα, αρκεί να έχει προδιαγραφές. Να ορίζονται νωρίς οι αγώνες για να μπορούμε να τους προωθήσουμε. Να αντιγράψουμε τον Αθανασίου στην προβολή των αγώνων. Να έχουμε χρόνο να επικοινωνήσουμε τους αγώνες. Να κάνουμε μια ομάδα προβολής των αγώνων μας στο εξωτερικό. Απαράδεκτος ο τρόπος ακύρωσης των αγώνων το 2010. Οποίος το ξανακάνει να τιμωρείται με δυο χρονιά αποκλεισμό. Απαλλαγή από τις αποζημιώσεις των στελεχών. Να πληρώνονται μόνο τα έξοδα του. Ενιαίος τρόπος έκδοσης αποτελεσμάτων και road book.
Μανώλης: δεν έχουν ζητήσει αγώνα όσοι ανέβαλαν αγώνα το 2010. Για να πάρεις αγώνα το 2011 πρέπει να έχεις κάνει αίτηση έγγραφης στην ΟΜΑΕ. (στοιχειά που χρειάζονται).
Αργυρίου: (σε απάντηση ερώτησης του Αθανασουλοπουλου), αγώνες 2011
Team - 5
Ιχνηλάτης -1
Ναύπλιο - 1+1
Μελέτης - 1
ΑΛΟΑΠ - 1
Με ποια κριτήρια; Όσοι ανέβαλαν, δε θα πάρουν, γιατί τίναξαν το πρωτάθλημα στον αέρα. Δεν ανταποκρίθηκαν στα καλέσματα. Όταν βγει το πρωτάθλημα θα σας ενημερώσουμε γιατί και πως ανατέθηκαν οι αγώνες.
Αθανασουλόπουλος: Κάνουν κακό σε έμενα, Δεν έχω αναβάλει αγώνα, δεν έχω ακυρώσει αγώνα, έχω χάσει οικονομικά πολλές φόρες. Γιατί είχα δεσμευτεί να το κάνω. Και το κάνω 6 χρονιά. Παλεύω να βάλω όσο περισσότερους αγώνες μπορώ στο πρωτάθλημα. Πέρσι θα έμπαιναν όλοι, άλλα… Για να έχουμε έναν θεσμό. Το παράπονο μου ότι η συζήτηση έχει γίνει πολλές φόρες. Ζητώ λοιπόν να μπουν και οι 5 μου αγώνες στο πρωτάθλημα. 5ημερος αγώνας τον Οκτάωρη στις Σέρρες από τη FIM, σε ένα ευρωπαϊκό έπαθλο μοτοσικλέτας. Ένας 2ημερος στα Καλάβρυτα. 4μονοημεροι, οι 3 για αυτοκίνητο. Ημερήσιες λυσσάς για να σωθεί το πρωτάθλημα. Χρηματοδοτώ το έπαθλο για να βάλω περισσότερους αγώνες μέσα στο πρωτάθλημα και να το αναλάβω κάποια στιγμή σαν promoter.
Επιτροπή: πόσοι αγώνες του τύπου μπορούν να γίνουν; Λιγότεροι αγώνες με περισσότερες συμμετοχές (Μαυρίδης).
Αθανασουλόπουλος: τουλάχιστον 8 αν είναι να είναι πρωτάθλημα. Οι συντελεστές είναι επικίνδυνοι.
Μήτσος: 4-5 πρωτάθλημα οι αγωνιζόμενοι, με τα Trail-Ride να συνεχίζουν να υπάρχουν ξεχωριστά.
Χριστόδουλος: έναν αγώνα το μήνα, εκτός Ιούλιου, Αύγουστου.
Δημητριάδης: 2 έπαθλα. Το Trail Ride είναι άλλο προϊόν και τους αγώνες αντοχής που είναι κάτι άλλο. Το πρωτάθλημα να έχει πολυήμερους κατά βάση. Το πρωτάθλημα σκληροπυρηνικό, το άλλο πιο χαλαρό. Επτά αγώνες σε ένα πρωτάθλημα θα τους κάνουν το πολύ 5 αυτοκίνητα.
Σιούτης: πρωτάθλημα μικρό για να προκαλέσει περισσότερους.
Χριστόδουλος: συνεργασία με το Off Road Team αν χρειαστεί.
Αθανασίου: πιέστηκα για περισσότερους αγώνες άλλα δε δέχτηκα γιατί θα θυσίαζα την ποιότητα του ενός. Να προσφέρω τεχνογνωσία σε όποιους θελήσουν να κάνουν κάτι αντίστοιχο.
Παυλόπουλος: να το κάνουμε καλά, να το προωθήσουμε σαν προϊόν, να το κάνουμε δελεαστικό και στο εξωτερικό. Να στηρίξουμε τη Ζ1 που θα μας κάνει δελεαστικούς στο εξωτερικό. Δεν έχουμε εκπαιδεύσει στελέχη 4Χ4. Σε ολόκληρη Βόρεια Ελλάδα δεν είχαμε ένα στέλεχος να πάει παρατηρητής στο Balkan. Ιδέες για Ζ3.
Μήλας: με στενοχωρεί η απουσία της Εκάλης, με δίκη της ευθύνη. Είναι καλό που υπάρχει πνεύμα συνεργασίας, Να φέρουμε νέο κόσμο. Είμαι στη διάθεση οποίου με χρειαστεί.
Φυτάς: υπάρχει κάποιος να με βοηθήσει το κομμάτι της ασφάλειας των αγώνων 4Χ4;
Αργυρίου: θα γίνουν σεμινάρια εξειδικευμένα για το 4Χ4, στο πλαίσιο των γενικότερων σεμιναρίων. Οι επιτροπές είναι άτυπες. Θα λάβουμε υπό όψη το αίτημα για επικοινωνία με τους οδηγούς.