Καλημέρα, παρακάτω παραθέτω εν είδη πρακτικών όπως εμείς οι αγωνιζόμενοι καταγράψαμε τα θέματα που συζητήθηκαν στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 23/10.
Επίσημη Συνάντηση Επιτροπής 4x4-Οργανωτών Αγώνων Αντοχής 4x4-Ομάδα Αγωνιζόμενων Αγώνων Αντοχής 4x4
23/10/2013
Στη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε τη Τετάρτη 23/10/2013 συζητήθηκαν οι κανονισμοί και το πλαίσιο για τούς αγώνες Αντοχής 4x4 του 2014. Η μεγαλύτερη έμφαση της συζήτησης ήταν στα εξής θέματα:
• Αγώνες Rally Raid/Αντοχής – Ασφάλεια προς τρίτους
• Κατηγορία Ζ2 – Παθητική ασφάλεια πληρωμάτων
Η επιτροπή Έθεσε εξαρχής τους δύο μεγάλους προβληματισμούς της και την πάγια θέση της ότι θα πρέπει να ελέγχεται διεξοδικά το στήσιμο και οι διαδρομές κάθε αγώνα, ώστε να είναι το δυνατόν πιο ελεγχόμενος και ασφαλής προς τρίτους καθώς και ότι αγώνες με προσανατολισμό την ταχύτητα με αυτοκίνητα χωρίς μέτρα ασφαλείας δεν θα επιτρέψουν να γίνονται.
Οι προτάσεις της επιτροπής ήταν:
Για την ασφάλεια προς τρίτους
• Περισσότερα όρια σε περιοχές που δύναται να υπάρχουν τρίτοι.
• Όριο μέγιστης απόκλισης ΜΩΤ κατά τη διάρκεια της ειδικής
• Μικρότερες ειδικές
• Αυστηρή τήρηση των κανονισμών σε περίπτωση παράβασης
• Γενικό όριο μέγιστης ταχύτητας (προτάθηκε Ζ1=>120 , Ζ2=>90)
• Πλάνο αγώνα 2 μήνες νωρήτερα
Για την Ζ2
• Μικρότερες ΜΩΤ για τη Ζ2
• Περισσότερα όρια στη Ζ2 με γνώμονα την παθητική ασφάλεια
• Διαφορετικές διαδρομές όπου είναι δυνατόν, που η ταχύτητα δεν θα είναι το ζητούμενο.
• Υποχρεωτική χρήση κράνους στη Ζ2
Θέτει ως βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση αυτών την έγκαιρη κατάθεση του φακέλου του αγώνα, ώστε να μελετείται και να ελέγχεται αλλά και να έχουν περιθώριο αλλαγών.
Σταμάτης ΜελέτηςΠαρουσίασε και επιχειρηματολόγησε την ευκαιρία που παρουσιάζει ο χώρος μας και η χώρα μας για αγώνες διεθνούς ενδιαφέροντος. Μετέφερε τις εντυπώσεις σε όλα τα επίπεδα των διεθνών συμμετοχών που είχε.
Πρότεινε :
Για την ασφάλεια προς τρίτους
• Ιδιαίτερη προσοχή στο πότε και που των αγώνων
• Έντονη και συνεχή ενημέρωση των περιοχών που περνάει ο αγώνας
• Συμφώνησε με το «σπάσιμο» των ειδικών σε μικρότερα μέρη αν και προτιμά τα περισσότερα ενδιάμεσα όρια από τα πολλά ΣΕΧ
Για την Ζ2
• Βασικά συμφωνεί επι της αρχής με την επιτροπή και δηλώνει αδυναμία να σχεδιάσει παράλληλα με τον «μεγάλο» αγώνα ένα μικρότερο με άλλο προσανατολισμό.
Γιάννης ΑθανασίουΤόνισε την «αδικία» που συντελείτε στο χώρο μας έναντι άλλων χώρων του μηχανοκίνητου σπόρ και πόσο πιο αυστηρά είναι πολλά πράγματα σε εμάς από αλλού.
Παρουσίασε την στατιστική σε θέματα ασφαλείας για να τονίσει τον χαμηλό βαθμό επικινδυνότητας. Παρόλα αυτά με γνώμονα την ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια πρότεινε:
Για την ασφάλεια προς τρίτους
• Αριθμός ελαστικών / αναλογικά με την απόσταση που καλύπτει ο αγώνας
• Βάρος/Έρμα στα αυτοκίνητα Ζ1
• Μεγαλύτερα διαστήματα για ανεφοδιασμό
• Μέγιστες ταχύτητες
• Αγώνες χειμώνα/ελάχιστη κίνηση στις διαδρομές
• Μεγάλες ειδικές με περισσότερες «κρυφές» τουλίπες για να κόβεται ο ρυθμός
Για την Ζ2
• Υποχρεωτική χρήση κράνους στη Ζ2
• Δύσκολη πλοήγηση
• Περισσότερες «Μαύρες» τουλίπες
Επίσης πρότεινε max 4-5 αγώνες το χρόνο.
Ποινή για όσους ακυρώνουν αγώνες
Όχι αυστηρό Regularity γιατί θα διώξει τις ξένες συμμετοχές
Δημήτρης ΑθανασουλόπουλοςΣε γενικές γραμμές επιχειρηματολόγησε πάνω σε αυτά που είχαν πεί και οι άλλοι δύο οργανωτές. Έδειξε πρόθυμος να συνεχίσει τους αγώνες του το 2014, συμπεριλαμβανομένων των Trail Ride και το Serres Rally.
Πρότεινε:
Για την ασφάλεια προς τρίτους
• Συχνότερες Χρονομετρήσεις/ «Σπάσιμο» ειδικών σε 2-3 κομμάτια αναλόγως την απόσταση που καλύπτει
Για την Ζ2
• Μέση ωριαία που πιάνεται από το 50%-60% των αγωνιζομένων
• Πιο πολλά όρια και ιδιαίτερη προσοχή στα γρέμια
• Μέση ωριαία Ζ2, 15 χλμ/ώρα κάτω από τη Ζ1
• Υποχρεωτική χρήση κράνους
• Δύσκολη πλοήγηση
Κώστας Θεολόγης
Παρουσίασε το κομμάτι ασφάλεια και πώς αυτή καλύπτει τους αγώνες του είδους και ποιες περιπτώσεις μπορεί να μας εκθέσουν (προσοχή στο όριο που τίθεται κάποιος εκτός διαδρομής).
Ξεκαθάρισε την θέση του απέναντι στους αγώνες σε ανοιχτούς δρόμους αλλά δέχεται την διαφορετικότητά τους και την αξία τους. Ζήτησε να οργανωθούν περισσότεροι (4) αγώνες τύπου baja για το 2014 γιατί υπάρχουν αρκετοί παλαιοί αγωνιζόμενοι που θέλουν να τρέξουν αλλά δε θέλουν σε ανοικτούς δρόμους και πιστεύει ότι και αυτός ο τύπος έχει δυναμική.
ΑγωνιζόμενοιΠροσπαθήσαμε να δώσουμε να καταλάβουν όλα τα μέλη της επιτροπής την διαφορετικότητα του είδους των αγώνων μας και πώς αυτοί δεν έχουν τον ίδιο βαθμό επικινδυνότητας με τους αγώνες σε κλειστές διαδρομές. Μάλιστα τονίσαμε ότι σε κλειστές διαδρομές και ειδικά επαναλαμβανόμενες τα πράγματα πρέπει να είναι πολύ πιο αυστηρά τόσο για τρίτους όσο και για την παθητική ασφάλεια των ίδιων των πληρωμάτων.
Τονίσαμε την σπουδαιότητα και αναγκαιότητα να υπάρχει η Ζ2 όντας ραχοκοκαλιά του χώρου και το «φυτώριο» για το μέλλον του χώρου.
Επιχειρηματολογήσαμε για την ανάγκη εξωστρέφειας και εισαγωγής αγωνιζομένων και το πόσο καλό κάνει αυτό στο χώρο όντας πλέον ο μόνος που δείχνει άνοδο σε διεθνές επίπεδο, μετά το Ακρόπολης (που και αυτό υποβιβάζεται!). Ζητήσαμε μάλιστα και την μεγαλύτερη βοήθεια (τουλάχιστον την ίδια αντιμετώπιση με τους άλλους χώρους) των αγώνων μας από την ΟΜΑΕ ως προς την προβολή.
Συμφωνήσαμε ότι κάποια επιπλέον μέτρα πρέπει να παρθούν, αλλά ουσιαστικά απλά πρέπει να γίνει σωστότερη εφαρμογή των υπαρχόντων με σκοπό όμως να παραμείνει ενδιαφέρον το άθλημα για όλες τις κατηγορίες.
Οι προτάσεις μας, ως αγωνιζόμενοι ήταν οι εξής:
Για την ασφάλεια προς τρίτους
• Αυστηρότερους κανόνες για το πού και πότε των αγώνων.
• Αναλυτικά πλάνα διαδρομών με τις ζώνες ορίων ώστε να γίνετε έλεγχος από την επιτροπή.
• Συχνότερες χρονομετρήσεις (πχ ειδική 150 κλμ να σπάει σε 3 50αρες συνεχόμενες με ένα ΣΕΧ In out του λεπτού)
• «κλείσιμο» των κύριων προσβάσεων
• Ενημέρωση των κατοίκων, εντός και εκτός των τόπων διαμονής τους ότι θα περάσει ο αγώνας. (πχ. Αφίσες του εκάστοτε αγώνα στα χωριά τα οποία διασχίζει η διαδρομή του αγώνα)
• ΣΕΔ στις κύριες προσβάσεις της διαδρομής
Γενικά
• Ακύρωση/διακοπή ειδικής αν πέσει το σύστημα tracking.
• Αν δε βγεί ο πλοηγός απο το ΣΕΧ, ΔΕΝ ξεκινάει η ειδική. (Αμοιβό Πλοηγό σε αναμονή)
• Επικοινωνία μεταξύ ΣΕΧ-ΣΕΔ-Γραμματείας
Για την Ζ2
• Περισσότερα ορια – μαύρες τουλίπες στα επικίνδυνα σημεία.
• Χρήση κράνους
• Χαμηλότερη ΜΩΤ => οι «γρήγοροι» θα αρχίσουν να ξενερώνουν και να «μεγαλώνουν»
• Μέγιστη Ταχύτητα 100 χλμ/ώρα
Εν κατακλείδι θεωρούμε ότι η συνάντηση ήταν επιτυχημένη.
Φάνηκε από όλα τα μέλη της συνάντησης ότι υπάρχει η πρόθεση και η όρεξη να βελτιωθεί ο χώρος και το άθλημα. Ενδεικτικό ότι κράτησε 9 ώρες!! από τις 7 το απόγευμα έως τις 4 τα ξημερώματα, χωρίς κανένας να γκρινιάξει για αυτό. Υπήρξαν εντάσεις όπως ήταν αναμενόμενο αλλά φάνηκε ότι ο κοινός σκοπός ήταν καθαρός και τελικά έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση. Σε αρκετά θέματα υπήρξαν διαφωνίες αλλά το ισοζύγιο ήταν μάλλον θετικό συμφωνώντας επι της αρχής και της γραμμής που πρέπει να κινηθούμε.
Πρέπει να προσθέσουμε αξία στο παιχνίδι μας και όχι να αφαιρέσουμε!
Συνοπτικά:
1. Οι αγώνες τύπου Rally Raid /Αντοχής θα συνεχίσουν να γίνονται.
2. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη (περισσότερη) μέριμνα από τους οργανωτές στον σχεδιασμό των αγώνων και την αποφυγή περιοχών με αυξημένη παρουσία τρίτων και λεπτομερέστερη μελέτη των απαιτούμενων ορίων.
3. Η Ζ2 θα συνεχίσει να υφίσταται χωρίς απαιτήσεις για μόνιμα μέτρα παθητικής ασφάλειας.
4. Ο σχεδιασμός των διαδρομών και το γενικότερο στήσιμο του αγώνα της Ζ2 θα πρέπει να είναι τέτοιος που η ταχύτητα να είναι δευτερεύουσας σημασίας.
Από τα περισσότερα σημεία διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια έντονη υποκειμενικότητα στην εφαρμογή τους, πράγμα που σημαίνει πρώτον ότι πρέπει να υπάρχει η καλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ επιτροπής και οργανωτών και δεύτερον ότι μπορεί να υπάρξουν αστοχίες μέχρι να «ωριμάσει» άρα θέλει καλή πίστη από όλους μας.
Μείναμε στο σημείο ότι η επιτροπή θα λάβει υπόψη της όλα τα παραπάνω για να επανέλθει με ένα προσχέδιο του πλαισίου αγώνων αντοχής για το 2014 πανω στο οποίο θα βασιστούμε για τα περαιτέρω.
Η 5μελής Ομάδα Οδηγών Αγώνων Αντοχής 4x4
Πέτρος Σιούτης, Σταύρος Δημητριάδης, Ίαν Παπανικολάου, Βαγγέλης Μπερσής, Κώστας Νικολακόπουλος